|   |

ERCİYES'E BÜYÜK YATIRIM!
    13 yıl önce kayak turizmi için Hollanda'dan Erzurum'a getirdiği 208 kişilik turist kafilesinin bavullarının tek tek aranmaması karşılığında rüşvet istenmesi nedeniyle küsen Türk turizmci, Hollanda'daki turizm fuarında Kayserili yöneticilerle...

13 yıl önce kayak turizmi için Hollanda'dan Erzurum'a getirdiği 208 kişilik turist kafilesinin bavullarının tek tek aranmaması karşılığında rüşvet istenmesi nedeniyle küsen Türk turizmci, Hollanda'daki turizm fuarında Kayserili yöneticilerle tanışınca Erciyes dağına 40 milyon dolarlık yatırım yapmaya ikna oldu. İş adamı Erciyes'e bin 200 kişi kapasiteli Türkiye'nin en büyük kar otelini yapacak.

İş adamı Murat Bilal, 1998-1999 kış döneminde Palandöken'e Hollanda'dan yaptıkları bir programla 5 uçakla operasyon yaptıklarını ve çok ciddi oranda turist getirdiklerini, Amsterdam'dan direk Erzurum'a uçuşlar gerçekleştirdiklerini belirterek, "İlk uçağı kaldırdık ve bende bu uçakta idim. 210 kişilik uçaktı. Yolcu sayısı 208 idi. Bir kişi gelemedi. Biz hava limanına indik. 3 saat 45 dakika yolculuk yaptık.Erzurum Havalimanı'na indik. O zaman hava limanı küçük bir yer. Yolcunun yarısı soğukta dışarıda kaldı. Orada bir gümrük memuru dedi ki; "kim getirdi bu grubu." Benim getirdiğimi söyledim ve bana "İyi sen gel bakalım. Bu grup var ya hepsi valizini açacak kontrol edilecek" dedi. Bunu mümkün olmayacağını söyledim. İsteklerini yerine getiremeyeceğini belirttim. Tabi 1998-1999 yılının kış dönemiydi. Gümrük memuru en son bize, "Ya sen beni göreceksin paşa paşa geçecekler ya da arama yapılacak" ifadesini kullanınca sonuç alamadık. Bunun üzerine, Ankaralı olmamın getirdiği avantajla, o dönem ki gümrüklerden sorumlu genel müdür yardımcısı aradım. Kendisi aile dostumuzdu. Durumu anlattım. Yaşadıklarımızı söyledim. Müdür yardımcısının talimatı ile yapılması gerekenler yapıldı ve yaşadığımız sorun çözüldü. Ama bunları yaşamak zorunda kaldık. Bunlar benim hevesimi kırdı. Ben risk aldım, karşılığında kimse sahip çıkmadı." diye konuştu.

Murat Bilal, Hollanda'da kış turizmi ile ilgili düzenlenen bir fuarda Kayseri ekibiyle tanıştığını, yaptıkları görüşmeler neticesinde Kayseri ekibinin samimiyetini inandığını yeniden ülkesi için girişimde bulunma ihtiyacı hissettiğini belirterek şöyle konuştu: "Kayseri ve Erciyes'i gezdik. Bizi inandırdılar. Öyle inandırdılar ki Alanya'da 4 oteli bulunan sevgili iş ortağım Serhat Kağış'a "Gidelim Kayseri'de kayak oteli yapalım" dedim. İkna ettim. Buraları yine gezdik. Butik otel alalım ve çalıştıralım düşüncesi vardı. İhaleye girdik. Küçük bir otelin bize yakışmayacağını söylediler. Tesiste en büyük araziyi verelim dediler. Buranın en büyük yerini aldık. İnsanlara inandık, ekibe inandık. Başkana inandık. Bizim hayalimiz vardı ve sosyal boyutu ile insanlara iş vermek istiyorduk. Biz bununla burada iş vereceğiz. Sonuç olarak 40 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Değişik bir mimari yapı düşündük. Bin 200 yatak kapasiteli otel Türkiye'nin kayak merkezlerindeki en büyük kayak oteli konumunda olacak.